Регламент селищної ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням ІІ сесії
Любимівської селищної ради
УІІІ скликання
від 09.12.2020 року № 7
Р Е Г Л А М Е Н Т Р О Б О Т И
Любимівської селищної ради УІІІ скликання
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Любимівська селищна рада Каховського району Херсонської області представницький орган місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до закону “Про місцеве самоврядування в Україні” наділяється правом представляти інтереси Любимівської об’єднаної територіальної громади і приймати від її імені рішення.
Порядок діяльності селищної ради, постійних комісій, депутатів визначається Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, іншими законодавчими актами вищих державних органів, даним регламентом та рішеннями ради.
1.2. Діяльність селищної ради, створених нею формувань та їх посадових осіб здійснюється на колективному, вільному обговоренні та завірені питань, законності, гласності, відповідальності, підзвітності перед радою, широкому залученні громадян до управління громадськими справами, постійному вивченні громадської думки.
1.3. Депутату селищної ради забезпечуються умови для повної і ефективної реалізації прав та обов'язків установлених Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад” і цим регламентом.
1.4. Усі процедурні питання, які не обговорено в цьому регламенті, можуть вирішуватися радою по мірі їх виникнення у відповідності з діючим законодавством.
ІІ. ФОРМА ДІЯЛЬНОСТІ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
2.1. Основною організаційно-правовою формою роботи селищної ради є сесія, а також засідання постійних комісій.
ІІІ. ФОРМУВАННЯ СТРУКТУРИ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
3.1 Селищна рада на сесії обирає керівних осіб та затверджує такі основні органи:
- обирає постійні комісії, їх голів (ст. 47)
- обирає тимчасові контрольні комісії, їх голів ( ст.48)
- обирає секретаря ради,
- утворює виконавчий комітет з визначенням кількості членів виконкому за поданням селищного голови
- затверджує за пропозицією селищного голови заступників селищного голови, старосту, секретаря виконкому та персональний склад виконкому,
- обирає депутатські групи
3.2 Формування, діяльність компетенція обраних основних органів визначається Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні ”, крім депутатських груп.
Депутатські групи
3.3 Депутати селищної ради можуть об’єднуватись в депутатські групи по територіальному чи іншому принципу.
Депутатські групи проводять обмін думками з питань ,що розглядає селищна рада.
Депутатські групи створюються на зборах депутатів, які добровільно виявили бажання об’єднатися для спільної роботи
На зборах обирається керівник депутатської групи та секретар
3.4 Подання керівника групи депутатів передається голові селищної ради, який інформує раду на поточній сесії про склад групи та її мету. Керівник створеної депутатської групи повинен для реєстрації групи надати список депутатів групи та заяви від кожного з членів групи написану власноруч про його вступ в депутатську групу.
Подання керівника групи заноситься до протоколу сесії, що означає її автоматичну реєстрацію з цього моменту
3.5 Депутатські групи працюють в контакті з головою ради, постійними комісіями, виборцями, трудовими колективами, громадськими організаціями.
3.6 Засідання депутатських груп проводиться по мірі необхідності самої групи для створення загальної думки. пропозиції, спільних дій, визначення шляхів та засобів їх здійснення, обміну інформацією та досвідом, надання взаємодопомоги в депутатській роботі, обговорення інших питань
Рішення депутатської групи приймається більшістю голосів та мають рекомендаційний характер.
3.7 Групи депутатів, зареєстровані селищною радою ,як і постійні комісії, мають право вимагати надання слова з усіх питань порядку денного сесії, а також при надходженні пропозиції про припинення дебатів, наполягати про надання слова, висувати кандидатури осіб, які виступатимуть від імені групи.
3.8 Депутатські групи мають право опублікувати через засоби масової інформації програми та плани своєї діяльності.
3.9 Плани та програми депутатської групи неповинні суперечити Конституції України, Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні ” та іншим законодавчим актам.
ІУ. СКЛИКАННЯ СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
4.1. Основними організаційно-правовими формами роботи селищної ради є сесія,а також засідання постійних комісій селищної ради
4.2.Сесія селищної ради скликається селищним головою в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал.
4.2. У разі немотивованої відмови селищного голови або неможливості ним скликати сесію селищної ради, сесія скликається секретарем ради.
Сесія скликається секретарем у таких випадках:
А) відповідно до доручення селищного голови,
Б)якщо селищний голова без поважних причин не скликає сесію у двотижневий термін за пропозицією не менше однієї третини від загального складу ради або виконавчого комітету
В) якщо сесія не скликається селищним головою у строки, передбачені цим Законом
4.3. У разі, якщо посадові особи місцевого самоврядування(селищний голова або секретар ради) не скликають сесію на вимогу 1/3 частини депутатів або виконавчого комітету, то сесія може бути скликана цими депутатами, що становлять 1/3 частину ради, або постійною комісією
4.4. Розпорядження селищного голови про скликання чергової сесії доводиться до відома депутатів і населення селищної ради не пізніше як за 10 днів до сесії з зазначенням часу скликання, місця проведення сесії, питань, які передбачено внести на розгляд сесії.
4.5. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситись селищним головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом, загальними зборами громадян Любимівської ОТГ.
4.6. Сесія вважається правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини від загального складу ради
4.7. Сесія проводиться гласно. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання.
4.8. Сесію селищної ради веде селищний голова або секретар ради.
Якщо сесія скликана депутатами селищної ради, які становлять не менше 1/3 частину від загального складу ради або постійною комісією, то сесію веде за рішенням ради один із депутатів селищної ради, а відкриває один із депутатів, які входять до складу групи
При обговоренні звіту селищного голови або його особистого питання засідання веде секретар ради або інший депутат за дорученням ради.
4.9. Депутат селищної ради зобов’язаний бути присутнім на сесії селищної ради та брати активну участь в її роботі.
В разі неможливості прибуття на сесію депутат зобов’язаний повідомити про це селищного голову або секретаря ради до початку роботи сесії(письмово,усно або по телефону)
4.10. Приймають участь в роботі сесії запрошені
Список запрошених погоджується із селищним головою.
В засіданні селищної ради можуть брати участь народні депутати України, депутати обласної та районної ради, керівники закладів та організацій.
4.11. Заяви про надання дозволу на участь в пленарному засіданні при розгляді конкретного питання порядку денного подаються зацікавленими особами за один день до пленарного засіданні сесії ради.
У. ПІДГОТОВКА СЕСІЙ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
5.1. Підготовка сесій селищної ради здійснюється робочими групами із складу депутатів та постійними комісіями ради.
5.2. Для підготовки питань робочі групи та постійні комісії можуть залучати до роботи представників громадськості, підприємств, установ, організацій, селища.
5.3. За результатами вивчення питання робоча група чи постійна комісія готують необхідні довідки, доповідні записки, проекти рішень сесії, які здаються особі відповідальній за підготовку питання для ознайомлення депутатів постійних комісій, усіх зацікавлених осіб, виконавців.
5.4. Врегулювання конфлікту інтересів:
- В разі винесення на розгляд сесії селищної ради питання, яке викликає/може викликати у селищного голови, депутатів ради наявність приватного інтересу у сфері, в якій вони виконують свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття ними рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень (потенційний конфлікт інтересів) чи суперечить між їх приватними інтересами та їх службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень (реальний конфлікт інтересів), вони зобов’язані повідомити про ймовірність виникнення в них потенційного чи реального конфлікту інтересів;
- Повідомлення відбувається шляхом подання селищним головою, депутатом ради, письмової заяви про це до постійної комісії з питань дотримання прав людини, законності, боротьби зі злочинністю, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, етики та регламенту, яка наділена повноваженнями по здійсненню контролю за дотриманням вимог Закону України «Про запобігання корупції» щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в селищній раді;
- У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у селищного голови, депутатів ради вони не мають права брати участі у обговоренні рішень радою з питань, в яких у них виник конфлікт інтересів;
- Письмова заява про ймовірність наявності конфлікту інтересів та відмову від обговорення чи голосування оголошується на засіданні ради;
- Відповідне повідомлення зачитується головою постійної комісії з питань дотримання прав людини, законності, боротьби зі злочинністю, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, етики та регламенту. на засіданні сесії ради перед голосуванням за вищевказане питання і долучається до протоколу сесії;
- В разі неповідомлення селищним головою, депутатами ради про ймовірність виникнення чи виникнення в них конфлікту інтересів про конфлікт інтересів зазначених осіб може заявити будь-який інший член ради або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів заноситься в протокол засідання сесії ради;
- У разі, якщо неучасть селищного голови, депутатів ради у прийнятті рішень радою призведе до втрати правомочності ради, їх участь у прийнятті рушень має здійснюватися під зовнішнім контролем;
- Пропозиції щодо форми та способу здійснення зовнішнього контролю надаються постійною комісією з питань дотримання прав людини, законності, боротьби зі злочинністю, запобігання корупції, сприяння депутатській діяльності, етики та регламенту.
- Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається радою.
УІ.ПОРЯДОК ДЕННИЙ СЕСІЙ
6.1. Проект порядку денного сесії селищної ради формує голова селищної ради на підставі :
а) перспективного та календарного планів роботи;
б) пропозицій постійних комісій;
в) пропозицій груп;
г) пропозицій окремих депутатів
6.2. Порядок денний та порядок розгляду питань, внесених до нього, затверджується на початку засідання шляхом голосування простою більшістю голосів від числа присутніх депутатів.
6.3. Голосування проводиться як по кожній пропозиції про зміну порядку денного так і по черговості розгляду питань, рішення приймається більшістю голосів від числа присутніх депутатів.
6.4. В порядок денний до його затвердження можуть бути включені за пропозицією постійних комісій, депутатських груп, окремих депутатів інші питання у випадку, коли :
а) для прийняття рішення з цих питань не треба додаткових інформаційних матеріалів;
б) підтверджується наявність у депутатів всіх необхідних матеріалів;
в) питання потребує негайного вирішення (при цьому проект рішення готується в процесі розгляду).
6.5. В порядку денному кожної сесії селищної ради передбачається час для депутатських запитів, заяв, різного.
УІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
7.1. Реєстрація депутатів, що прибули на сесію проводиться перед початком сесії, а також в ході сесії в міру її необхідності.
7.2. Сесія ради є правомочною якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
7.3. Головуючий на сесії інформує депутатів про кількість присутніх і відсутніх на сесії депутатів, а також про запрошених на сесію.
7.4. Тривалість роботи сесії встановлюється радою. Ранкові засідання ради починається о 09.00 і денні 0 14.00 год., закінчується після розгляду всіх питань порядку денного сесії. Встановлюються перерви на 10 хвилин через 1.5 – 2 години роботи, якщо інше рішення не прийнято радою.
.5. Час для доповіді надається в межах до 40 хвилин, співдоповідей до 15 хвилин, виступаючим в дебатах - до 7 хвилин, для повторних виступів, заяв, запитань, пропозицій, довідок - до 3- хвилин
В окремих випадках за погодженням з більшістю депутатів головуючий має право продовжити час конкретному виступаючому.
7.6. Засідання відкриваються і ведуться селищним головою, а в його відсутність – секретарем селищної ради.
7.7. Головуючий на засіданні ради :
а) надає слово для доповідей та виступів;
б) організовує обговорення питань;
в) ставить на голосування проекти рішень, пропозицій, доповнення та зміни до них у порядку їх надходження;
г) оголошує результати голосування;
д) зачитує запитання, довідки, заяви та пропозиції, запити, які надійшли в ході роботи сесії;
е) забезпечує порядок в залі під час роботи сесії;
ж) слідкує за дотриманням регламенту роботи
7.8. В окремих випадках для роботи сесії утворюються робочі групи :
- лічильна комісія;
- секретаріат сесії
Лічильна комісія обирається із складу депутатів, до складу секретаріату можуть входити працівники апарату селищної ради.
7.9. Відповідно до п.11 Розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону № 280/97-ВР (доповнено Законом України № 540-ІХ від 30.03.2020 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID -19) на період карантину встановленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, засідання ради можуть проводитися в режимі відеоконференції або аудіоконференції (дистанційне засідання), крім питань, що потребують таємного голосування.
УІІІ. ПРОВЕДЕННЯ СЕСІЇ
8.1. Засідання сесії селищної ради є відкритими, ведуться гласно.
8.1.1. З метою забезпечення ефективної роботи сесії громадяни, які бажають бути присутніми на засіданні ради, реєструються до участі за один день до проведення сесії
8.1.2. Кількість осіб, які безпосередньо бажають взяти участь обмежується кількістю вільних місць у сесійній залі.
8.1.3. За вимогою депутатів можуть проводитися закриті засідання.
8.2. Сесії селищної ради ведуться українською мовою.
8.3. Запрошені особи не мають права втручатися в роботу сесії, зобов’язані утримуватись від виявлення схвалення чи несхвалення, дотримуватись порядку, виконувати розпорядження головуючого.
Особи, що не є депутатами у випадках порушення встановленого порядку, можуть бути виведені з залу засідань розпорядженням головуючого.
8.4. Слово для виступу на сесії надається головуючим при усному зверненні депутата.
Головуючий на сесії може надати слово для виступу в обговоренні питання, що розглядаються радою, також особами, запрошеними на сесію при цьому депутати ради мають право на першочерговий виступ.
Голова має право взяти слово для виступу в будь-який час з додержанням регламенту.
Слово по порядку ведення сесії, для довідок, відповіді на питання і роз’яснень можуть бути надано головуючим поза чергою.
В разі зауваження депутата щодо порушення регламенту головуючий зобов'язаний надати йому слово поза чергою.
8.5. Припинення дебатів по обговорюваному питанню проводиться за рішенням сесії шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх на сесії депутатів.
ІХ. ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ СЕСІЄЮ
9.1. Рада приймає рішення відкритим та таємним голосуванням.
9.2. Рішення про форму голосування приймається не менш половини від числа присутніх на засіданні депутатів.
9.3. Рішення ради приймається відкритим(в тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Таємне голосування проводиться у випадках:
- обрання за пропозицією селищного голови на посаду та звільнення секретаря ради
- прийняття рішення щодо дострокового припинення повноваження селищного голови
Процедура для прийняття рішення радою включає в себе доповідь, питання і відповіді, дебати, заключний виступ доповідача, формування рішення та його альтернативи, зауваження по процедурі та формі голосування
При проведенні відкритого голосування підрахунок голосів доручається секретарю сесії.
Для проведення таємного голосування і визначення результатів сесія обирає лічильну
комісію. Членом лічильної комісії не може бути кандидат , чия кандидатура обговорюється. Бюлетені для таємного голосування видають члени лічильної комісії
у відповідності із списком депутатів
Результати таємного голосування оформлюються протоколами лічильної комісії, які підлягають затвердженню на сесії селищної ради відкритим голосуванням.
Після підрахунку голосів головуючий оголошує результати голосування.
В усіх видах голосування депутат особисто зобов’язаний здійснити своє право на голосування.
Повторне голосування проводиться тільки у випадку виявлення помилок в порядку голосування.
Кожна поправка, доповнення, зміни, пропозиції обговорюються і відносяться на голосування окремо, якщо на цьому наполягає депутат.
9.4 Рішення ради у п’ятиденний термін з моменту його прийняття може бути зупинене селищним головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень.
Рада зобов’язана у двотижневий термін повторно розглянути рішення .
Якщо рада відхилила рішення селищного голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності.
9.5. Затвердження порядку денного сесії, порядку розгляду питань та інші процедурні питання приймаються простою більшістю голосів депутатів.
Процедурним вважається питання рішення по якому не потребує оформлення спеціальної документації.
9.6. Перед початком відкритого голосування головуючий вказує кількість пропозицій, узагальнює чи уточнює формування нагадує, якою більшістю голосів депутатів може бути прийнято рішення.
9.7. Після підрахунку голосів головуючий оголошує результати голосування.
9.8. Прийняті сесією рішення підписуються селищним головою, у разі його відсутності секретарем ради або депутатом, який головував на засіданні. Протоколи сесій підписуються селищним головою та секретарем сесії
9.9 Рішення ради набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію
Х. ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
10.1. Постійні комісії є органами, що обираються з числа її депутатів, для вивчення попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, іі виконавчого комітету.
10.2. Порядок утворення постійних комісій, повноваження кожної комісії, організація їх роботи визначається положенням “Про постійні комісії”, затверджені селищною радою.
Хі. ПРИЙНЯТТЯ ЗМІНИ РЕГЛАМЕНТУ
11.1. Даний регламент приймається, доповнюється і змінюється більшістю голосів від числа обраних депутатів селищної ради.
11.2. Будь-яка зміна регламенту стає постійною нормою і вноситься до основного тексту.
ХІІ. МАТЕРІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
11.1. Фінансове забезпечення діяльності селищної ради і її органів забезпечується за рахунок селищного бюджету.
11.2. Розпорядником відповідної частини бюджету є голова Любимівської селищної ради.
ХІІІ. ЗАКЛЮЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ
При підготовці регламенту роботи селищної ради використовувалися Конституція України, Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”
Секретар ради