Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Любимівської селищної ради «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Любимівської селищної ради «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 №308 із змінами.
- Визначення проблеми
Проблеми, які передбачається розв’язати та причини їх виникнення – це безпосередня вимога законодавства. Органи місцевого самоврядування ухвалюють рішення про місцеві податки та збори. Враховуючи, що в разі не встановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 Податкового кодексу України (надалі – Кодекс), рішеннями місцевого самоврядування, такі податки і збори сплачуються платниками в порядку, установленому цим Кодексом за мінімальними ставками та без застосування відповідних коефіцієнтів (оскільки мінімального розміру не встановлено, слід вважати, що надходження до місцевого бюджету від справляння єдиного податку будуть 0 грн.), негативний вплив буде завдано Любимівській селищній раді об’єднаній територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до селищного бюджету ставить під загрозу виконання місцевих програм, у тому числі програми розвитку підприємництва, фінансування бюджетної сфери, виплату заробітної плати працівникам, які фінансуються з селищного бюджету.
Важливість проблеми – забезпечення стабільного економічного та соціального розвитку громади шляхом реалізації місцевих програм виконання яких залежить від наповнення місцевого бюджету і потребує відповідного фінансового забезпечення.
Станом на 01.01.2021р. на території Любимівської територіальної громади обліковано платників єдиного податку: І групи – 28 суб’єктів господарювання; ІІ групи – 47 суб’єктів господарювання. Для розрахунку прогнозних показників суми витрат суб’єктів малого підприємництва враховувались основні макропоказники економічного та соціального розвитку України ( лист Міністерства Фінансів України «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2021 рік» №05110-14-6/25074 від 13.08.2020р.) на 2022 рік прогнозований розмір мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 01 січня 2022 року (надалі – прожиткового мінімуму) складе 2481,00 грн, мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня 2022 року (надалі мінімальної заробітної плати) – 6700,00 грн. На кількість суб’єктів господарювання може вплинути економічна ситуація, оскільки працездатне населення шукає джерела доходу за територіальними межами країни і села, а також вплив пандемії COVID-19.
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування і фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців встановлюються радами в межах ставок, визначених Кодексом (для І групи платників єдиного податку – у межах 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб із розрахунку на календарний місяць для всіх видів господарської діяльності, для ІІ групи платників єдиного податку у межах 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати із розрахунку на календарний місяць для всіх видів господарської діяльності). Пропонується залишити діючі розміри єдиного податку для фізичних осіб – підприємців першої групи у розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.01.2022 року та фізичних осіб – підприємців другої групи у розмірі 20 відсотків мінімальної заробітної плати на 01.01.2022 року. Прийняття даного рішення дасть можливість залучити фінансовий ресурс до місцевого бюджету.
Група |
Розмір ставки, % |
Оплата за місяць, грн. |
Оплата за рік одним суб’єктом, грн. |
||||||
2020р. |
2021р. |
2022р. |
2020р. |
2021р. |
2022р. |
2020р. |
2021р. |
2022р. |
|
І |
10 |
10 |
10 |
210,20 |
227,00 |
248,10 |
2522,40 |
2724,00 |
2977,20 |
ІІ |
20 |
20 |
20 |
944,60 |
1200,00 |
1340,00 |
11335,20 |
14400,00 |
16080,00 |
Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
|
Орган місцевого самоврядування |
+ |
|
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
|
Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне податкове законодавство чітко регламентує, що до повноважень саме органів місцевого самоврядування належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом.
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого акту, так як він приймався тільки на 2021 рік і потребує розгляду та встановлення єдиного податку на наступний рік. Кодекс чітко регламентує необхідність встановлення селищною радою місцевих податків і зборів, розмір їх ставок до початку наступного бюджетного періоду. Кодексом зобов’язано копію ухваленого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронному вигляді у десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування встановлених місцевих податків і зборів або змін до них і офіційне оприлюднення щодо встановлення місцевих податків та зборів не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством єдиний податок є одним із джерел надходжень загального фонду бюджету територіальної громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи громади, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту. Питома вага податку в загальних находженнях до місцевого бюджету становить 7,5%. Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету територіальної громади, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність села в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Для встановлення ставок по єдиному податку з 01.01.2022 року необхідно провести регуляторну процедуру.
- Цілі державного регулювання
Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його прийняття є:
- встановлення оптимальних розмірів ставок єдиного податку для фізичних осібпідприємців, які здійснюють господарську діяльність на території Любимівської селищної ради;
- забезпечення стабільних доходів до місцевого бюджету громади;
- виконання місцевих програм, вирішення загальносільських проблем;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу щодо єдиного податку.
- Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
По закінченню 2021 року діюче на території Любимівської селищної ради рішення про встановлення єдиного податку має бути скасоване як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди. Суб’єкти господарювання залишаються без нормативного акту. У разі не встановлення відповідних ставок, місцевий бюджет втратить надходження єдиного податку у зв’язку із відсутністю мінімальної ставки. Такі втрати складуть прогнозовано 839121,6 грн. Негативний вплив буде завдано Любимівській селищній раді, оскільки відсутність надходжень до місцевого бюджету ставить під загрозу виконання місцевих програм.
|
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого регуляторного акта (Установлення фіксованих ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців І і ІІ груп платників єдиного податку у розмірі 10% від прожиткового мінімуму – для І групи і 20% від мінімальної заробітної плати - для ІІ групи (розмір ставок у відсотковому виразі залишається незмінним протягом 2019, 2020, 2021 років) |
Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. Сталі надходження у сумі 839121,6 грн до місцевого бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу. Належне фінансування місцевих програм розвитку громади. |
При описі альтернатив використовувались показники надходжень до бюджету від сплати єдиного податку платниками І і ІІ груп. Максимальна ставка податку для платників І групи 10% - 210,20 грн на 2020р., 227,00 грн на 2021р. та 248,10 грн на 2022р. (від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 01.01.2020р. – 2102,00 грн, на 01.01.2021р. -2270,00грн, прогнозовано на 2022р. -2481,00грн ), ІІ групи 20% - 944,60 грн на 2020р., 1200,00 грн на 2021р. та 1340,00 грн на 2022р. (від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2020р. 4723,00 грн, на 01.01.2021р. 6000,00грн, прогнозовано на 01.01.2022р. 6700,00 грн).
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Не передбачені |
Відсутні надходження до місцевого бюджету від платників єдиного податку І та ІІ груп, в результаті чого сільський бюджет недоотримає єдиного податку у сумі 839121,6 грн.
|
Альтернатива 2 |
Надходження до місцевого бюджету у 2022 році за фіксованими ставками з урахуванням мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму на 01.01.2022р., прогноз у сумі 839121,6 грн, що на 91694,4 грн більше очікуваних надходжень на 2021р. (747427,2 грн.) за рахунок збільшення розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування єдиного податку. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Прогнозовано бюджет селищної територіальної громади втратить кошти у сумі 839121,6 грн. Любимівська селищна рада не зможе в повному обсязі профінансувати виплати за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян, і не забезпечить виконання програми соціального захисту населення. |
Альтернатива 2 |
Надходження, пов’язані зі сплатою єдиного податку до сільського бюджету на прогнозованому рівні 839121,6 грн. За рахунок надходження податків до місцевого бюджету фінансуються такі сфери як освіта, медицина, соціальний захист, культура. Наприклад, на компенсацію пільгового проїзду громадян Любимівської селищної ради на 2021 рік заплановані кошти у сумі 1 млн. грн, на заходи соціального захисту населення – 700,0 тис.грн, тому надходження від сплати єдиного податку у 2022 році плануємо частково спрямувати на компенсаційні виплати за пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян, на виплату матеріальної допомоги населенню та організацію медико-соціальної та побутової допомоги, що забезпечує виконання програми соціального захисту населення. |
Витрати для жителів громади в тому випадку, якщо суб’єкти господарювання підвищать ціни на товари і послуги. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Визначення кількості суб’єктів господарювання, що підпадають під регулювання за даними внутрішнього реєстру надходжень платників податків.
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
0 |
І група - 28 ІІ група - 47
|
75 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
|
|
|
100% |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутність витрат на сплату єдиного податку |
Суб’єкти господарювання – платники єдиного податку у 2022 році будуть сплачувати податок на доходи фізичних осіб за загальною системою оподаткування. |
Альтернатива 2 |
Встановлення чітких ставок єдиного податку із розрахунку на календарний місяць для всіх видів господарської діяльності, їх постійність та незмінність, здійснення господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування зі ставками єдиного податку у розмірі 10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб ( І група) та 20% від мінімальної заробітної плати (ІІ група). Прозорий механізм справляння податку. Бюджет отримає додаткові надходження у сумі 839121,6 грн – це забезпечить підтримку окремих категорій населення, дозволить збільшити видатки на утримання інфраструктури громади та створити сприятливі умови для залучення внутрішніх та зовнішніх інвестиційних коштів, які можуть бути спрямовані на розвиток комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва в селі. |
Сплата єдиного податку із розрахунку на календарний місяць для всіх видів господарської діяльності для першої та другої груп у відсоткових розмірах, прийнятих на рівні минулих років для першої групи платників єдиного податку – ставка 10% прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої законом на 01 січня 2022р. на місяць та для другої групи – 20% від мінімальної заробітної плати. У 2022 році витрати на сплату податку складуть для І групи у сумі 2977,20 грн, що на 253,20 грн більше, ніж у 2021 році, для ІІ групи у сумі 16080,00 грн, що на 1680,00 грн більше, ніж у 2021 році на одного суб’єкта мікропідприємництва (за рахунок збільшення розміру прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати). |
Дія даного регуляторного акту на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва не впливає.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
З урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей здійснено вибір оптимального альтернативного способу.
Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:
4 – цілі прийняття проекту регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде).
3 – цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні її аспекти залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття проекту регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1
|
Відсутні надходження до місцевого бюджету. Втрати місцевого бюджету прогнозовано складуть 839121,6 грн. |
Альтернатива 2 |
4 |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, збільшення дохідної частини бюджету, що забезпечить часткове фінансування сфери соціального захисту населення, а саме компенсацію пільгового проїзду автомобільним транспортом, виплату матеріальної допомоги окремим категоріям громадян та надати медико-соціальну та побутову допомогу громадянам, людям похилого віку, інвалідам, дітям-сиротам. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок), грн. |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива є неприйнятною, насамперед через неотримання у 2022 році надходжень до бюджету у сумі 839121,6 грн, що завадить виконанню видатків, направлених на забезпечення соціального захисту населення. |
Альтернатива 2 |
Надходження до бюджету єдиного податку у сумі 839121,6 грн дасть можливість частково профінансувати сферу соціального захисту населення. |
853954,35 грн у т.ч. єдиний податок 839121,6 грн |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, збільшення дохідної частини бюджету, що забезпечить часткове фінансування сфери соціального захисту населення, а саме компенсацію пільгового проїзду автомобільним транспортом, виплату матеріальної допомоги окремим категоріям громадян та надати медико-соціальну та побутову допомогу громадянам, людям похилого віку, інвалідам, дітям-сиротам. |
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Причиною відмови є часткове фінансування сфери соціального захисту населення. Недоотримання коштів у 2022 році за прогнозом становить 839121,6 грн
|
Відсутні кошти в бюджеті Любимівської селищної ради. Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання. Політична та економічна ситуація в країні. |
Альтернатива 2 |
Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття запропонованого акту. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним, оскільки відповідає вимогам чинного регулювання, забезпечує надходження до сільського бюджету, забезпечує досягнення цілей державного регулювання і дасть можливість частково (на 61%) профінансувати сферу соціального захисту населення. За таких обставин, перевага була віддана даній альтернативі, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахування особливостей роботи селищної ради, її виконавчого органу. |
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акту. Зміни в чинному законодавстві можуть мати як позитивний так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта. Зовнішнім фактором, який може вплинути негативно – неналежне ставлення до сплати єдиного податку суб’єктами господарювання. Крім того на кількість суб’єктів господарювання може вплинути економічна ситуація, оскільки працездатне населення шукає джерела доходів за територіальними межами країни та міста. Також на кількість підприємців може негативно вплинути ситуація з пандемією COVID-19, а саме карантинні заходи. Позитивним фактором є надходження коштів до сільського бюджету у сумі 839121,6 грн, які використовуються на часткове задоволення суспільних благ територіальної громади (пільговий проїзд окремих категорій громадян, виплата матеріальної допомоги населенню, надання медико-соціальної та побутової допомоги громадянам, людям похилого віку, інвалідам…). Передбачається, що суб’єкти підприємницької діяльності – платники єдиного податку усіх видів діяльності, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог. |
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта: прийняття даного регуляторного акту не потребує додаткових витрат з бюджету.
Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта: прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справляння єдиного податку на території Любимівської селищної ради та надходження його до місцевого бюджету в прогнознозованих обсягах. Контроль за дотриманням вимог акта здійснюватиметься відповідно до чинного законодавства ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
Перешкоди, щодо можливого провадження цього регуляторного акта та виконання його вимог відсутні.
Податковим кодексом України відповідно до п.10.2 статті 10 передбачено, що місцеві ради обов’язково встановлюють єдиний податок, але у разі не прийняття даного регуляторного акта місцевий бюджет не отримає надходження у сумі близько 839,1 тис. грн.
5.Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Основними механізмами, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми, є виконання вимог Податкового кодексу України, що відбуватиметься шляхом прийняття рішення «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік».
Розробку та прийняття цього проекту регуляторного акта необхідно здійснити з дотриманням вимог Податкового кодексу України в частині термінів його прийняття та оприлюднення, вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
Проект рішення в повній мірі відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме:
- доцільності – використання наданих державою повноважень органу місцевого самоврядування щодо запровадження єдиного податку для І та ІІ груп платників всіх видів діяльності, та нарощування доходної частини бюджету сільської територіальної громади;
- ефективності – запровадження даного регуляторного акту дасть змогу у подальшому отримувати додаткові надходження від єдиного податку;
- збалансованості – для суб’єктів господарювання, яких стосуватиметься даний регуляторний акт – чітке визначення умов сплати єдиного податку для І та ІІ груп платників всіх видів діяльності, для бюджету – стабільне отримання надходжень даного податку;
- передбачуваності – прийняття даного регуляторного акту дозволить суб’єктам господарювання, які є платниками єдиного податку (І та ІІ груп платників всіх видів діяльності), створювати довгострокові плани діяльності, а органу місцевого самоврядування – отримати перспективу на подальші роки;
принципу прозорості – даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Любимівської селищної ради в мережі Інтернет (http://lubymivka.gromada.org.ua/) в розділі «регуляторна політика»);
З метою підтримки малого підприємництва, сприяння самозайнятості населення, створення додаткових робочих місць проектом пропонується залишити відсотковий розмір ставок єдиного податку на рівні 2019, 2020, 2021 років.
Організаційні заходи для впровадження регулювання
- розробка проекту регуляторного акту «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік» та обговорення його на засіданнях робочої групи з дотриманням принципів державної регуляторної політики;
- опублікування в засобах масової інформації або у мережі Інтернет з метою отримання зауважень та пропозицій щодо ставок єдиного податку;
- розгляд внесених з боку суб’єктів підприємницької діяльності пропозицій та зауважень;
- направлення до уповноваженого органу для підготовки у втановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики;
- затвердження проекту регуляторного акта «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік» на засідані сесії Любимівської селищної ради;
- оприлюднення даного регуляторного акта у засобах масової інформації;
- здійснення моніторингу надходжень до бюджету сільської територіальної громади коштів від цього податку.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами фіскальної служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання (фізичними особами-підприємцями), які сплачують єдиний податок від усіх видів діяльності у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим рішенням, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки єдиного податку для платників І та ІІ груп із розрахунку на календарний місяць для всіх видів господарської діяльності, видатки фіскальних органів місцевого самоврядування не зміняться.
Питома вага І та ІІ груп малого підприємництва (мікро) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100%. У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва (М-Тест)).
7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта з 1 січня 2022 року.
Регуляторний акт має обмежений строк дії (1 рік), що обумовлено чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.
8.Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:
- кількість платників І та ІІ груп, осіб;
- плановий розмір надходжень єдиного податку до бюджету громади, грн (ставка податку*кількість платників*12 місяців);
- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (зібрана інформація від проведених консультацій та опитувань);
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта (оприлюднення рішення про встановлення єдиного податку в друкованих і електронних ЗМІ територіальної громади).
Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання слід застосовувати прогнозні показники результативності.
Прогнозні значення статистичних показників:
Назва показника |
2022 рік |
Кількість платників І та ІІ груп, осіб; |
75 |
Розмір надходження єдиного податку до бюджету, грн. (плановий розрахунок) |
839121,6 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта**, грн./годин |
839121,6 1.2 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта, % |
100 |
**Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – фізичними особами, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати, з них:
1,20 годин – розмір часу з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення громади «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік» на одного суб’єкта малого підприємництва;
839,1 тис. грн, з них 14,83 тис. грн – розмір коштів витрат суб’єктів малого підприємництва з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення сільської ради «Про встановлення єдиного податку на 2022 рік» без суми єдиного податку.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:
- базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;
- повторне відстеження буде проводитися через рік з дня набрання чинності регуляторного акту, але не пізніше, ніж через два роки, з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей, тобто встановлення ставок єдиного податку відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – Фінансовим відділом Музиківської сільської ради, шляхом аналізу статистичних даних, щодо чисельності платників податку та надходження коштів до сільського бюджету.
Селищний голова Сергій КОНОВАЛОВ